Nominerade 2020
För mer information om de nominerades doktorsavhandlingar, klicka på bilderna.

Lunds universitet, Institutionen för
kulturgeografi och ekonomisk geografi
Dead Landscapes – and how to make them live
Foto: K Burlingame

Mittuniversitetet, avdelningen för turismvetenskap och geografi
Commercialization of Nature through Tourism
Foto: Annacarin Aronsson, Mittuniversitetet

Umeå Universitet, Institutionen för geografi och ekonomisk historia
Anyone could do that: Nordic perspectives on competence in tourism
Foto: O E Grandics

Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, Centrum för Turism
Social Marketing through Events
Foto: H Jutbring

Umeå universitet , Institutionen för kost- och måltidsvetenskap
Eat, Meet, Fly, Repeat: the contextuality of business travellers’ meals
Foto: Sofia Rapo

Lunds universitet, Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Campus Helsingborg
Enacting ”the local” in culinary tourism. A study of culinary actors and their practices.
Foto: Kennet Rouna